# 217 – Kamek sayang orang Sarawak!

Hello guys. ok lah ni aku mahu update pasal holiday to Sarawak bersama family terchenta. kami pegi last week. hari jumaat hingga isnin. oh sgt bes la. mula2 mcm tak best la pegi berempat je kan. mak, abah, adik n aku. tp actvty tourist guide bawak kami sgt bes okee. oke aku kupas 1-1 cerita disana oke.

4 April 2009/Sabtu

Sarikin
Pagi-pagi bgn tgk luar ujan pulak. tapi abah kata takpa. pg tu kami nak g Sarikei. Sarikei tak pnah ujan stakat yg tourist guide bwk pelancong2 mereka. Tp sepanjang perjalanan ujan tak berenti. Smpai Sarikei lebat plak ujan. tepakse la beli payung wlaupon takde dlm list shoping. HAHAHA.

FYI ape yg best nye kat pasar Sarikei ni korang kalo nak bli barang tuh tawar la selagi mampu at last dorang akan kasi jugak. Nak lagi aku g ngan tourist guide aku org Sarawak kan. agi senang la sesi tawar menawar. Bayangkan aku beli kain baju kebaya sulam dr harga RM70++ aku dapat RM53 je heeee.


Hujan pon tetap shopping


sumer berpayung tetap shoping

Fairy Land Cave
Then kami pegi ke tmpt adventerous sket. Masok gua. Fairy Land or dikenali sbg Gua Batu Kapur. Masok gua tu kne panjat tangga yg curam dan menakotkan. da la golap. tpi dalam gua tu cantikkkk.
tangga menuju ke gua

dlm gua naek tangga lagi

posing kejap lah panjat2

tangge lagi

turun pulak. pulang
Wind Cave

Pastu pg plak Gua Angin. npe panggil gua angin? maybe sbb laluan angin kot. tp kami tak masok. sbb tourist guide tu kata time2 ujan cmni xleh masok. sbb bawah laluan tu sungai. nnt air naik teperangkap pulak so tgk dr luar jek



hanya mampu tgk je
Tasik Biru
kt mane mane pon ade tasik biru. tp yg ni aku tgk air die cam wane ijo jek. org kate kalo tasik tu wane ijo maksudnye dalam tu. btol ke?

Membuat Pasu
pengalaman paling bes la. mane penah buat pasu tanah liat ni. mule2 xconfident. lame2 cam bes plak HAHAHA. Macam pro tak aksi aku? HAHAHA

Kek Lapis Sarawak

Actually kat sarawak byk tmpt yg menjual dan membuat kek lapis. tapi kami pegi ke DAYANG SALHAH kek lapis. tgk cara dorang buat dan smpat la sy merembat*membeli la maksunya* 5 ketul kek lapis utk dibawa pulang ke semenanjung. mak ngan abah plak rembat 10 ketul dpt free 1. mmg cntik la. yg paling sedap la aku rase Almond kot. xingt nama penuh kek tu. tp kale ijo n ade almond. sedapppp

Ni 1st day travelling. hari ahad punya sy blum smpat nak update ni pon pnjang dah ni. later i’ll update oke? hari ahad punya kami pergi ke tmpt org utan dan kampung kebudayaan sarawak. iaitu tmpt yg menempatkan sume etnik yg ada di serawak. wait oke ? :)
5 Comments »

  1. merahitujambu Said:

    wah..bestnyee cik mira g sarawak..
    oleh??

  2. cik miexa Said:

    yang..i pn ske kek srwak..
    tp tyme raye ar slalu dpt..
    akak i bwk dr labuan..
    heee~..bes” ;)

  3. Cik Mira Said:

    MERAHITUJAMBU: Hehehe mmg sgt besss. mari la kite wat trip g sarawak :P

    MIZA: lor ye ke. heee i borong sakan aritu siap simpan utk mak mertua tau. ahahhaa

  4. taukey Said:

    sarikei? Serikin ke sarikei? hehehe. sarikei bahagian lain rasanya. dan gamabr tu macam kat serikin jer.

  5. Cik Mira Said:

    Ehee ye la tuh kot
    sarikin hehehe


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

